Programy Partnerskie

poniedziałek, 4 maja 2009

Pyta mnie ostatnio pani na spotkaniu "A czym się pani teraz interesuje?" "Programami partnerskimi" odpowiadam, a ona na to: "A-ha, programy lojalnościowe... znam.. znam.."
Otóż nie. Programy partnerskie to nie są programy lojalnościowe.
Jest wiele nieporozumień z tym związanych, dlatego wyjaśnię dzisiaj czym są programy partnerskie. Najistotniejsza różnica pomiędzy tymi dwoma typami programów, polega na tym w którym kierunku płyną pieniądze - do kieszeni uczestnika (programy partnerskie) czy opuszczają kieszeń uczestnika (programy lojalnościowe).

Programy lojalnościowe są dla osób (lub firm), które w nadziei odniesienia korzyści (wygrana lub nagrody gwarantowane) decydują się związać z marką/firmą. W tym celu muszą kupować i wydawać pieniądze na produkt danej firmy.

Programy partnerskie są dla osób (lub firm), które chcą zarabiać na reklamowaniu danej marki/firmy.

Programy partnerskie są zwykle prowadzone przez poważne firmy sprzedające dobre produkty. Można na nich zarobić od kilku do kilkuset złotych od każdej transakcji.
Jest to forma współpracy pomiędzy partnerami, a firmą będącą organizatorem lub wydawcą programu, z wykorzystaniem zaawansowanych programów komputerowych śledzących ścieżkę polecenia aż do realizacji sprzedaży.

Współpraca polega na tym, że Ty jako partner reklamujesz usługi czy produkty firmy, organizatora PP, za co otrzymujesz wynagrodzenie. Uczestnictwo w programie partnerskim tym różni się od bycia sprzedawcą danych produktów tym, że klienci kupują BEZPOŚREDNIO od producenta - produkt nie przechodzi przez Twoje ręce.

Takie rozwiązanie nie nakłada na Ciebie żadnego ryzyka i wydatków związanych z magazynowaniem towaru. Zamiast marży jest prowizja, którą nalicza właściciel programu i wypłaca raz na jakiś okres zwykle raz na miesiąc, czasem raz na kwartał, po osiągnięciu minimum kwalifikującego pierwszą wypłatę. Twoim zadaniem jako partnera jest w dowolny sposób (legalny i zgodny z regulaminem PP) nakłonić potencjalnego klienta do skorzystania z oferty właściciela programu partnerskiego.

Rodzaje programów partnerskich
Programy Partnerskie rozróżniane są według formy wynagradzania:

1. Procent od zysków wygenerowanych przez klienta, którego poleciliśmy.
To najkorzystniejsze rozwiązanie zarówno dla organizatora PP jak i dla Ciebie. Uczestnicy programu stają się wirtualnymi handlowcami działu sprzedaży i odpowiadają za reklamę programu i produktów oraz przedsprzedaż produktów, a wynagradzani są tylko za rezultaty pracy.

Korzyści dla Partnera:
Ten rodzaj wynagradzania wymaga od partnera najwięcej pracy na początku, ale daje najlepsze zyski i jako jedyne pozwalają coraz mniej pracować bez zmniejszania się zysków. Jeśli Partner dzięki udostępnionym narzędziom opracuje dobry system promocyjny, może dobrze zarabiać przy coraz mniejszym nakładzie pracy i nie jest to fikcja.
Korzyści organizatora:
Prowizje wypłacane są wtedy, gdy jest realizowana sprzedaż; wypłacanie prowizji jest odłożone w czasie.

2. Stała stawka za akcję, którą wykonał klient za naszym poleceniem.
Nieopłacalny w przypadku towarów szybko rotujących (FMCG) oraz tych o niezbyt wysokiej cenie jednostkowej.
Ten rodzaj jest rzadko stosowany ze względu na trudność we właściwej identyfikacji transakcji, chyba że dysponuje się bardzo szczelnym systemem emailowo-tradycyjno-pocztowym identyfikującym osobę i transakcję. Jest to obecnie popularny sytem w Polsce stosowany przez niektóre portale aukcyjne i banki - które dysponują dobrymi systemami weryfikujacymi osobę/transakcję.
Wart jest wzięcia pod uwagę w przypadku drogiego i luksusowego towaru.

3. Stała stawka za kliknięcie na baner/link identyfikujący partnera.
Programy tego typu są tworzone w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać jego członków – jak najwięcej zyskać przy minimalnych kosztach. Stawki są bardzo niskie i aby rzeczywiście coś zarobić, trzeba mieć bardzo popularną stronę, a najlepiej całą sieć stron.

0 comments